Marketingtételek

Tételek a reklám- és marketingmenedzser képzéshez

16 C A direct marketing/ direkt marketing/ DM és eszközei

Posted by BizBigyó - június 16, 2006

Mi a DM? (a törvény szerint, l. 1995. évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről)

Közvetlen üzletszerzés (direkt marketing): azoknak a közvetlen megkeresés módszerével végzett tájékoztató tevékenységeknek és kiegészítő szolgáltatásoknak az összessége, amelyeknek célja az érintett részére termékek vagy szolgáltatások ajánlása, hirdetések továbbítása, a fogyasztók vagy kereskedelmi partnerek tájékoztatása, üzletkötés (vásárlás) előmozdítása érdekében. Nem árt tudni, hogy a DMSZ a magyar Direkt Marketing Szövetség rövidítése, lájkolni is lehet őket és fel is keresheted őket (Budapest, Madarász utca).

Mi a közvetlen üzletszerzési (direkt marketing) lista? nevek és lakcímek gyűjteménye, amely az érintettekkel vagy kereskedelmi partnerekkel való kapcsolatfelvételt és kapcsolattartást szolgálja a közvetlen üzletszerzés céljából. A lista a néven és lakcímen kívül csak az ügyfelek és támogatók érdeklődésére vonatkozó információt tartalmazhatja.

Mi a tilalmi lista? azon érintettek név- és lakcímadatainak a nyilvántartása, akik nem járultak hozzá, hogy személyes adataikat e törvényben meghatározott közvetlen üzletszerzési célok valamelyikére felhasználják, vagy megtiltották azok e célból történő további kezelését.

A DM-re vonatkozó előírások sokkal szigorúbbak, mint a tudományos vagy piackutatásra.

A direkt marketing leggyakoribb eszközei:

  • direct mail (posta, e-mail, fax, sms, mms, blogbejegyzés)
  • telefon
  • közvetlen megrendelésre ösztönző tévé- vagy rádióműsor (‘az első 100 betelefonáló, hű, de jól fog járni’ stb.)
  • sajtótermékekbe „behúzott” anyagok (kérdőívek, megrendelők, ‘rendelj OB-t most!’ stb.)
  • más küldeménnyel (pl. számlával) együtt eljuttatott anyagok

A direkt marketing sikere a naprakész, pontos adatbázison múlik, amely alapján elérhetők, megszólíthatók a potenciális fogyasztók. Az adatbázis forrásai lehetnek:

  • számlák
  • információkérő levelek, telefonok az ügyfelektől
  • kereskedelmi partnerek információi
  • saját munkatársak információi
  • jelentések, piacelemzések
  • vállalati rendezvények, kiállítások
  • címjegyzékek, telefonkönyvek, cégjegyzékek
  • címjegyzékeket, adatbázisokat árusító cégek adatai

A jó adatbázis:

  • Mentes a duplicitásoktól (nincs benne semmi kétszer, nincs benne semmi kétszer)
  • kizárólag aktív ügyfeleket tartalmaz,
  • nem csak belső, de külső azonosítóval is rendelkezik (pl. cégeknél DUNS, adószám, cégjegyzékszám),
  • pontos és naprakész

Mit tartalmaz pl. az adatbázis?

(az Optimusz DM adatbázis termék leírása alapján: l. http://www.e8.hu/images2/new/optimusz_cikk.html )

Alapvető személyes adatok

  • Vezetéknév Keresztnév
  • Cím és E-mail cím
  • Mobiltelefon és Vezetékes telefon
  • Születési dátum • Nem

Targetálási szempontokat, szűrőket Pl. Lakhely Életkor Nem Egy háztartásban élők száma Egy háztartásban élő gyermekek száma Legmagasabb iskolai végzettség Családi állapot

Munkahely Foglalkozás : Alkalmazott / Vállalkozó / Tanuló / Nyugdíjas Milyen területen dolgozik : adminisztráció/ Építészet / Adózás / Számvitel, könyvvitel / Beosztás : Könyvelő / Tulajdonos / Újságíró / Tanuló, diák / Egyéb Részleg : / Közigazgatás / Kulturális / / Gyártás, termelés / Vállalkozás / Vámügy Munkahelyi pozíció, Havi nettó átlagkereset : (sávokban)

Rendelkezik-e? Laptoppal • DVD lejátszóval Melyik mobilszolgáltatót használja? Rendszeresen utazik? ( igen / nem ) Dohányzik? ( igen / nem ) Milyen italokat kedvel ? Szokott rendszeresen… ? pl. Moziba /Étterembe járni Tervezi, hogy 6 hónapon belül? Lakást felújít Digitális fényképezőgépet vásárol Nem tervez előre Idegen nyelvtudás, Érdeklődési körBarkácsolás • Divat, öltözködés Kertészet

DM kampányok főbb típusai

• Direkt eMail kampány • Direkt SMS kampány • Offline levél

E-mail Direkt Marketing kampány

költsége kiválóan tervezhető a leválogatási feltételek megadásával kialakult célcsoport illetve a leválogatáshoz alkalmazott szűrők száma alapján. A jogi előírásokról többet itt.

folyamata:

  1. Targetálási szempontok meghatározása (szűrők kiválasztása)
  2. A targetálás alapján az adatbázis leválogatása
  3. E-mail dm kiküldés a célcsoport számára
  4. Kampánystatisztika készítése

Az Offline direkt marketing kampány folyamata:

  1. Targetálási szempontok meghatározása (szűrők kiválasztása)
  2. A targetálás alapján az adatbázis leválogatása
  3. Grafikai tervezés, gyártás, perszonalizálás, borítékolás.
  4. DM levél postai kiküldése a célcsoport számára
  5. Havi kampánystatisztika készítése

SMS kampány pl. a következő formátumú üzenetek küldhetők: Szöveges üzenet (150 karakter) Grafikus üzenet (operátorlogó) Hangüzenet (csengőhang)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: